W ostatnich kilku latach największe efekty, jeżeli chodzi o pozycjonowanie przynosi tak zwany long tail, czyli długi ogon. Pozycjonowanie na długi ogon jest procesem znacznie krótszym niż pozycjonowanie fraz globalnych i jednocześnie też wymagających mniej wymagający mniejszych nakładów kosztów.
Spis treści
Frazy i słowa w pozycjonowaniu
W przypadku fraz i słów kluczowych z długiego ogona pozycjonowanie może być wykonane ściśle do wyrażenia, co oznacza, że w wynikach wyszukiwania pojawią się tylko i wyłącznie takie frazy, jakie użytkownik wpisał w wyszukiwarkę i w większości przypadków trzeba zrezygnować z frazy globalnych, czyli, które przynoszą największą konwersje, lecz bazowanie na długim ogonie jest w tym przypadku w stanie przynieść znacznie lepszą jakość wejść.
Wejścia na stronę a pozycjonowanie
Wejścia na stronę mogą być liczone od ilości bądź od jakości. W przypadku ilości nie ma to większego znaczenia w kontekście sprzedaży, natomiast SEO na ilość wejść, które przełożą się jednocześnie na jakość akcji podejmowanej na stronie, jest bardzo dobrym planem postępowania w przypadku stron z dużą konwersją, a także w przypadku stron, które nie zarabiają w modelu za odsłony, tylko w sytuacji, w której liczy się sprzedaż konkretnego produktu lub usługi. Pozycjonowanie sklepów na długi ogon w większości przypadków może być wykonane na kilkaset bądź nawet kilka tysięcy fraz, co znacząco podnosi koszt takiego działania, lecz pozwala na znacznie szybsze osiągnięcie spodziewanych rezultatów przy założeniu planu podstawowego. sxo.pl/pozycjonowanie-krakow/