Agencje kreatywne powstały w odpowiedzi na rosnące wymagania firm, zarówno lokalnych, jak i międzynarodowych, dotyczące kształtowania wizerunku firmy. Cały proces rozwoju kreatywnego odbywa się pod presją czasu, dostępności środków finansowych i potrzeb rynku. Jak działają usługi agencji kreatywnych? Pierwszym krokiem w procesie projektowania wykonywanym przez te firmy jest poszukiwanie inspiracji i opracowywanie pomysłów. Dopiero rozwinięte idee mogą być wykorzystane w dalszych etapach. W kolejnym etapie należy ustalić, co będzie najskuteczniejsze marketingowo – który pomysł osiągnie swój cel? Jaki styl wizualny zastosować? Jakie kanały medialne wykorzystać? Warto zaznaczyć, że choć nie ma sztywnych reguł tworzenia przekazu reklamowego, większość ekspertów jest zgodna, że kluczową rolę odgrywa w nim kreatywność. Domysły na temat tego, co będzie najlepsze dla danej grupy docelowej, mogą przynieść tylko tyle dobrego, jeśli nie ma się realnego pomysłu. Ostatnim etapem jest wdrożenie pomysłu w życie za pomocą różnych narzędzi, takich jak filmy wideo, obrazy lub kampanie pozycjonujące na różnych kanałach medialnych. Ostatnim etapem jest ewaluacja – na ile kampania reklamowa okazała się skuteczna? Czy udało się przekazać pożądany komunikat, a jeśli tak, to w jakim stopniu?
Spis treści
Wybór agencji kreatywnej
Wybierając agencję kreatywną, masz pewność, że Twój pomysł jest w doświadczonych rękach. Agencje kreatywne są odpowiedzialne za tworzenie tożsamości korporacyjnej, wizerunku i rozpoznawalności marki. Stworzą rozpoznawalną markę poprzez stworzenie kodów wizualnych i wytycznych lub mogą również świadczyć usługi takie jak projektowanie stron internetowych, marketing w wyszukiwarkach, content marketing i inne.
Oferta agencji kreatywnej
Oferta agencji kreatywnej może być następująca. Strategia marki – wykorzystując badania rynku i analizę konkurencji, agencje kreatywne tworzą strategię marki, która przyczyniłaby się do sukcesu firmy. Jaka jest grupa docelowa? Co firma chce osiągnąć? Zespół specjalistów przygotuje plan dalszej współpracy z klientem: opracowanie identyfikacji wizualnej, projektu logo (logotypu), godła, opakowania i innych ważnych elementów brandingu. Materiały brandingowe tworzone są z dbałością o szczegóły: od elementów drukowanych, takich jak wizytówki, broszury i ulotki, przez media cyfrowe, takie jak szablony e-maili i banery reklamowe, po fotografię i wideografię. Koncepcja kreatywna – koncentrując się na misji firmy, grupie docelowej i celach określonych na początku projektu, agencje kreatywne tworzą materiały marketingowe zgodnie z tymi parametrami. Wybór techniki druku lub stylu może się różnić w zależności od tego, czy jest on przeznaczony do użytku.